Sunday, October 11, 2009

harga sebuah kemaafan..

hari yang agak malang bagi aku tiba.. kawan kelas aku tetiba jew meninggal dunia. aku pon amat terkejut ngan kisah tue.. tak sangka aku, dia yang selama nie aktif dalam bersukan boleh pergi sebegitu cepat.. pemergian dia menyedarkan aku bahawa dunia nie hanya pinjaman dan allah berhak amik nyawa kita bila2 pon yang dia mahu.. ok.. biar aku cerita sket ttg latar belakang kawan aku yang meninggal dunia nie.. tak di nafikan dia seorang yang agak teruk sewaktu di sekolah.. peranai dia sewaktu di luar kelas pon agak teruk.. ikhlas laa.. aku pon pernah menangis dibuatnyaa.. aku pernah berdoa biar tuhan cepat2 amik nyawa dia n aku berazam xkan maafkan sme kesalahan dia pada aku.. tapi sejak akhir2 sekolah nie aku jd makin rapat n ske bkawan ngan dia.. dia pon lyn aku xde la seburok awal perkenalan kitorang..ingat lagi pd sambutan hari jadi aku yang lepas, ia dan beberapa orang sahabat karibku sempat lagi membuat suprise ddengan menyanyikan lagu selamat hari jadi secara beramai2..terharu sangat bila terkenangkan kisah kitorang.. ermmmmm aku rasa pintu kemaafan aku utk dia dah terbuka luas dan aku berharap agar roh nya dicucuri rahmat.. al fatihah....

0 comments:

Post a Comment